Майка

youtube.com/@maikabg

CBMC. 만나

무례하며 분열을 일으킵니까?…아니면 존경을 받습니까?

KBEP 2012. 12. 3. 15:30


RUDE AND DISRUPTIVE…OR RESPECTFUL? 

(무례하며 분열을 일으킵니까?…아니면 존경을 받습니까?)

There seems to be an epidemic of callous, disrespectful behavior in today’s workplace. Yet, strangely enough, such demonstrations many times are not penalized. Sometimes they are even rewarded! 
오늘날의 직장에는 냉담한, 존경 받지 못할 행동이 만연하고 있는 것 같다. 그러나 너무도 이상한 것은 그러한 행위가 처벌을 받지 않는 경우가 많다는 것이다. 때로는 보상을 받기까지 한다!

According to a study mentioned in an article in the prestigious Wall Street Journal, employers often pay more for rude and disagreeable employees. The study discovered employees difficult to work with actually earn, on average, 18 percent more than their more agreeable peers. Imagine investing payroll, taxes, benefits, training, and considerable time in employees, only to have them become disruptive by shouting at you in a staff meeting and slamming the door as they depart.
유명한 월스트리트 저널의 기사에서 언급한 연구조사에 따르면, 고용주는 종종 무례하고 유쾌하지 못한 직원들에게 더 많은 급여를 지불한다. 그 연구조사로 함께 일하기 어려운 직원들이 실제로 좀 더 유쾌한 동료들보다 평균적으로 18% 이상 더 돈을 번다는 것을 발견하였다. 직원들에게 급여, 세금, 혜택, 훈련, 그리고 많은 시간을 투자하였는데 그들이 분열을 일으키고 직원 회의에서 당신에게 고함을 지르고 떠나면서 문을 쾅 닫는 것을 상상해보라. 

Despite this potentially divisive impact within an organization, some executives allow themselves to be manipulated by intimidating, overbearing staff members. But at what sacrifice? Disagreeable employees, according to another study, can exact an even greater cost to the organization. Uncivil behavior often the results in increased employee turnover. This could be because workers become upset by continual conflict; others might lose respect for superiors that fail to discipline acceptable behavior.
이것이 조직 내에 분열을 일으키도록 잠재적인 영향을 미침에도 불구하고, 어떤 경영자들은 위협적이고, 고압적인 직원들에게 그들 자신이 조종 받기도 한다. 그러면 어떤 희생을 치르게 될까? 다른 연구조사에 따르면, 불유쾌한 직원 들에 의하여 조직이 더 큰 대가를 치르게 된다. 무례한 행동은 종종 직원 이직률의 증가를 초래한다. 이것은 근로자들이 계속적인 갈등에 마음이 상하게 되기 때문일 수도 있고; 다른 어떤 사람들은 올바른 행동을 하도록 징계하지 못하는 상사들에 대하여 존경심을 상실하게 되기 때문이다.

"Don't bite the hand that feeds you" is an old saying that needs to be revisited. Employers have every right to emphasize the fact that working for their company is a privilege, not a right, and self-centered, disruptive speech and behavior will not be tolerated.
“당신을 먹여주는 손을 물지 말라”는 속담을 다시 상고해 볼 필요가 있다. 고용주들은 그들의 회사를 위하여 일하는 것이 하나의 특권이지 당연한 권리가 아니므로 자기 중심적인, 분열을 일으키는 말과 행동은 용납될 수 없다는 사실을 강조할 전적인 권한을 갖고 있다.

If you are an employer, hiring people that respect others and are agreeable is a better path. Employers need to make themselves aware of the temptation to become bullied into paying more than they should for rude behavior, even when valued talents and skills have contributed to the company’s success are at stake. Appeasing employees that disrupt the organization and show no respect for others  especially those for whom they work  eventually proves destructive for everyone involved.
만약 당신이 고용주라면, 다른 사람들을 존중하는 그리고 유쾌한 사람을 채용하는 것이 더 좋은 길이다. 고용주들은 무례한 행동에 대하여 겁을 먹고 그들이 지불하여야 하는 것보다 더 지불하려는 유혹이 생기는 것을 스스로 깨달아야 하고, 회사의 성공에 기여한 귀중한 재능과 기술을 놓칠 위험이 있더라도 그렇게 해야 한다. 조직을 무너뜨리고 다른 사람들  특히 그들이 모시고 일하는 사람들  에게 아무런 존경심을 보이지 않는 직원들의 비위를 맞춰주는 것은 결국 관련이 있는 모든 사람에게 파멸을 가져온다.

Therefore, in hiring new staff  as well as conducting periodic performance reviews  stressing the importance of respect and cooperation should be an important part of the process. A wise supervisor looks for and promotes those who respect others and demonstrate humility in interacting with others. Here are some principles the apostle Peter offers in the Bible’s New Testament:
그러므로, 새로운 직원을 채용할 때  또한 정기적인 실적을 점검을 할 때  존중과 협력의 중요성을 강조하는 것이 그 과정의 중요한 부분이 되어야 한다. 현명한 감독자는 다른 사람을 존중하고 다른 사람과 거래하면서 겸손함을 보이는 사람들을 찾고 그런 사람들을 승진시킨다. 여기에 사도 베드로가 신약성서에서 제시한 몇 가지 원칙이 있다.

Respect should be expected at all times. Demonstrating consideration and understanding to others should be a universal practice, regardless of a person’s position in an organization or their perceived “worthiness” of being respected."Show proper respect to everyone: Love the brotherhood of believers, fear God, honor the king" (1 Peter 2:17).
존중은 언제나 기대할 수 있어야 한다. 다른 사람들에 대한 배려와 이해심을 보이는 일은 어디서나 실천이 되어야 하고, 그것은 조직 내에서 어떤 사람의 지위나 존중을 받을 만한 그들의 가시적인 “가치”와 무관하게 그리 하여야 한다. “뭇 사람을 공경하며 형제를 사랑하며 하나님을 두려워하며 왕을 존대하라” (베드로전서 2:17). 

Respect for authority should not be optional. Some people would say, “I will show respect only to people that earn my respect.” From a biblical perspective, however, respect should be shown regardless of what the other person does. "Slaves, submit yourselves to your masters with all respect, not only to those who are good and considerate, but also to those who are harsh. For it is commendable if a man bears up under the pain of unjust suffering because he is conscious of God" (1 Peter 2:18-19). The word "slaves" may sound out of place for the 21st century workplace, but the relationship Peter was referring to applies to that of employer and employee. 
권위에 대한 존중은 선택적이어서는 안 된다. 어떤 사람들은 말하기를, “나는 나의 존경할 수 있는 사람들만 존경할 것이다.” 그러나 성경적인 관점으로는, 다른 사람이 어떻게 하든 존경심을 보여주어야 한다. “사환들아 범사에 두려워함으로 주인들에게 순종하되 선하고 관용하는 자들에게만 아니라 또한 까다로운 자들에게도 그리하라 부당하게 고난을 받아도 하나님을 생각함으로 슬픔을 참으면 이는 아름다우나” (베드로전서 2:18-19). “사환”이라는 말은 21세기 직장에서 어울리지 않는 말처럼 들릴지 모르지만, 그러나 베드로가 언급하고 있는 관계는 고용주와 직원과의 관계에 적용된다.

Copyright 2012, Integrity Resource Center, Inc. Adapted with permission from "Integrity Moments with Rick Boxx," a commentary on issues of integrity in the workplace from a Christian perspective. To learn more about Integrity Resource Center or to sign up for Rick’s daily Integrity Moments, visitwww.integrityresource.org. His book, How to Prosper in Business Without Sacrificing Integrity, gives a biblical approach for doing business with integrity.

CBMC INTERNATIONAL:  Jim Firnstahl, President
1065 N. 115th Street, Suite 210  Omaha, Nebraska 68154  U.S.A.
TEL.: (402) 431-0002  FAX: (402) 431-1749  E-MAIL: info@cbmcint.org
Please direct any requests or change of address to: www.cbmcint.org

Reflection/Discussion Questions

1. Have you personally witnessed rude and disrespectful behavior in your workplace? If so, describe it and how persons in authority addressed it.
당신은 개인적으로 직장에서 무례하고 존경스럽지 못한 행동을 목격한 적이 있습니까? 그렇다면, 그것에 대하여 설명하고, 그리고 권위를 가진 사람이 그것을 어떻게 대처하였는지 설명해보세요.






2. Do you agree with the contention that callous, offensive behavior in the workplace is on the increase? What do you think might be factors contributing to this?
직장에서 냉담한, 공격적인 행동이 증가하고 있다는 주장에 동의합니까? 이것에 기여하는 요인들은 무엇이라고 생각합니까?







3. If you observe disrespectful behavior not being corrected appropriately, do you think this justifies your acting in a similar manner? Why or why not?
존경스럽지 못한 행동이 적절하게 교정을 받지 못하는 것을 보았다면, 이것은 당신이 유사한 방식으로 행동하는 것을 정당화한다고 생각합니까? 그렇게 생각하거나 생각하지 않는 이유는?







4.one of the Bible passages cited tells slaves (or employees) to submit to those in authority over them, even if they are harsh and unjust. What do you think about this?
인용한 성경구절 중에 하나는, 사환(혹은 직원)은 그들 위에 있는 권위에 복종하되, 그들이 모질고 정당하지 않더라도 그래야 한다고 말씀하신다. 이것에 대하여 어떻게 생각합니까?







NOTE: If you have a Bible and would like to read more about this subject, consider the following passages(관련성구):

Proverbs(잠) 20:2, 21:1; Matthew(마) 6:24; Ephesians(엡) 6:5-9; Philippians(빌) 2:3-4, 1 Peter(벧전) 3:15-16, 5:5-6