Майка

youtube.com/@maikabg

CBMC. 만나

내가 만약 ‘그 일을 다시’ 할 수 있다면

KBEP 2012. 9. 18. 13:11


IF I COULD ‘DO IT OVER AGAIN’ (내가 만약 ‘그 일을 다시’ 할 수 있다면)

There are times when I wish I could have some “do overs” in my life.
나의 인생 가운데 나는 몇 차례 “다시 할 수 있었으면” 하고 바라던 때가 있었다.

One of the first things I would change, if I could, would be not investing the time and money that I did in getting my MBA. Yes, my Master in Business Administration degree was a “stepping stone” to my first job. Yes, it provided a good network of relationships. And yes, the degree gave me confidence. But it was similar to the diploma that gave the scarecrow confidence in the classic film, “The Wizard of Oz.” He did not really need it  he only believed that he did.
내가 할 수만 있다면 바꾸기 원하는 첫 번째 일들 중에 하나는, MBA(경영학 석사)를 얻기 위하여 시간과 돈을 투자하는 일은 하지 않겠다는 것이다. 물론, 나의 경영학 석사 학위는 나의 첫 직업으로 가는 “디딤돌”이었다. 물론, 그것은 관계의 훌륭한 네트워크를 제공하였다. 그리고 그 학위는 나에게 자신감을 주었다. 그러나 그것은 고전적인 영화, “오즈 마법사”에서 허수아비에게 자신감을 부여한 졸업장과 유사하다. 그는 정말로 그것이 필요하지는 않았다  그는 다만 그것이 필요하다고 믿었을 뿐이다.

In my pursuit of the MBA, which many business leaders consider a prerequisite to success in the work world, I learned many things that just were not pertinent  or even true.
나는 여러 비즈니스 리더들이 사업에서 성공하는데 필수적이라고 생각하는 MBA를 얻으려고 쫓아다니는 중에, 적절하지도 않고  또는 심지어 진실이 아닌 많은 일들을 배웠다. 

No, I am not a Luddite one of those people that resist progress or change. I just try to be realistic and practical. In my everyday search for bottom-line truth, I have always strived to find what really works. And time and experience have taught me that most of the “knowledge” acquired during the quest for an MBA does not work. Let me give you a case in point: finances.
나는 러다이트(신기술 반대자)  진보나 변화를 저항하는 사람들 중에 하나  가 아니다. 나는 다만 현실적이고 실용적인 사람이 되려고 노력한다. 나는 매일 최종적인 진리를 추구하면서, 항상 무엇이 실제로 작용을 하는지 발견하려고 노력하고 있다. 그리고 시간과 경험이 나에게 가르쳐준 것은 MBA 를 추구하면서 얻은 “지식”의 대부분은 작용을 하지 않는다는 것이다. 적절한 예를 들어보자면: 재정이 그것이다.

While I was a student, our MBA mantra was: "The function of business is to maximize profits within legal and ethical constraints." I learned that, believed it, and adhered to each word.
내가 학생이었을 때 우리의 MBA 주문은: “사업의 기능은 법적 윤리적 제약 안에서 이윤을 최대화하는 것이다.” 나는 그것을 배웠고, 그것을 믿었고, 그리고 그 말 한 마디 한 마디를 충실히 지켰다.

In the process I became the head of several different organizations. I had the “toys,” the material rewards that come from making profits the top priority in your company. I became wealthy, beyond anything I could have imagined.  However, as I continued this quest to ”maximize profits within legal and ethical constraints,” swallowing that philosophy completely, I became a manipulating “people user.” I left a trail of broken relationships in my wake, and nearly lost my marriage in the process.
그 과정에서 나는 여러 다양한 조직의 우두머리가 되었다. 나는 이윤을 회사의 최우선으로 한 데서 온 물질적인 보상으로 “장난감”을 갖게 되었다. 나는 내가 상상한 어떤 것 이상으로 부자가 되었다. 하지만, 내가 “법적 윤리적 제약 안에서 이윤을 최대화하는 일”을 계속하여 쫓아가며, 그 철학을 마음속에 완전히 품었을 때, 나는 조종하면서 “사람을 쓰는 사람”이 되었다. 나는 깨어진 관계의 발자취를 내 뒤에 남겼고, 그리고 그 과정에서 결혼생활을 거의 상실할 뻔 하였다.

I am not trying to condemn everyone that has earned an MBA, but I understand too well how that course of academic training can skew a person’s goals and values. I have since come to embrace something far better than an MBA. What is better than an MBA? It is the realistic, practical, bottom-line truth that comes from only one source: the Bible.
내가 MBA를 얻은 모든 사람을 비난하려는 것은 아니다. 그러나 나는 그 학업훈련 과정이 어떻게 한 사람의 목적과 가치를 왜곡하는지 너무 잘 알고 있다. 나는 그래서 MBA보다 훨씬 더 좋은 어떤 것을 품게 되었다. 무엇이 MBA보다 더 좋을까요? 그것은 유일한 근원인 성경으로부터 오는 현실적, 실용적, 최종적인 진리이다.

You see, the Bible talks a lot about finances, too. In fact, it says more about finances than it talks about heaven and hell! For more than two decades I have become a diligent student of the Bible and have concluded it holds more truth, more practical guidance for everyday living  including the workplace of the 21st century  than 1,000 MBAs could even hope to offer.
아시다시피, 성경은 재정에 대하여 많은 말씀을 해주신다. 사실 성경은 천국과 지옥에 대하여 말씀하는 것보다 재정에 대하여 더 많이 말씀하신다. 20 여 년 동안 나는 성경을 부지런히 공부하는 학생이 되었고, 그리고 성경은 매일의 삶  21 세기 직장을 포함하여  에 대하여 1000 개의 MBA 들이 제공하기 원하는 것 이상으로 더 많은 진리, 더 많은 실용적인 지침을 갖고 있다는 결론을 내리게 되었다.

The New Testament summarizes the value of learning and applying the Word of God:“All Scripture is God-breathed and is useful for teaching, rebuking, correcting and training in righteousness, so that the man (and woman) of God may be thoroughly equipped for every good work” (2 Timothy 3:16-17).
신약성서는 하나님의 말씀을 배우고 적용하는 것의 가치를 이렇게 요약한다: “모든 성경은 하나님의 감동으로 된 것으로 교훈과 책망과 바르게 함과 의로 교육하기에 유익하니 이는 하나님의 사람으로 온전하게 하며 모든 선한 일을 행할 능력을 갖추게 하려 함이라” (디모데 후서 3:16-17).

My best advice for business and professional people is to study God's Word every day. If you do this with sincerity and an honest, open heart, you will be amazed at what it has to say about your life  and your work. Without question, it is life-changing.
사업과 전문직 사람들에 대하여 내가 주는 최고의 충고는 하나님의 말씀을 매일 공부하라는 것이다. 이 일을 진지함으로 그리고 정직하고, 열린 마음으로 하면, 성경이 당신의 삶  그리고 당신의 일  에 대하여 말씀하시는 것들에 대하여 놀라게 될 것이다. 의문의 여지 없이 그것은 삶을 변화시킬 것이다.

Ken Korkow lives in Omaha, Nebraska, U.S.A., where he serves as an area director for CBMC. This is adapted from the “Fax of Life” column that he writes each week. Used with permission.




CBMC INTERNATIONAL:  Jim Firnstahl, President
1065 N. 115th Street, Suite 210  Omaha, Nebraska 68154  U.S.A.
TEL.: (402) 431-0002  FAX: (402) 431-1749  E-MAIL: info@cbmcint.org
Please direct any requests or change of address to: www.cbmcint.org

Reflection/Discussion Questions

1. Do you have an MBA, or know someone that does? What do you think have been the benefits of having an MBA? What do you think about the concept that the primary function of business is maximizing profits within legal and ethical constraints? 
당신이 MBA과정을 수료했거나, 수료한 사람을 알고 있습니까? MBA과정을 수료하는 것의 유익함은 무엇이라고 생각합니까? 사업의 주된 기능은 법적 도덕적 제약 안에서 이윤을 극대화하는 것이라는 개념에 대하여 어떻게 생각합니까?






2.   Do you agree with Mr. Korkow, or do you think an MBA is an important ingredient for success and advancement in today’s business and professional world? Explain your answer.
당신은 커코우씨의 생각에 동의합니까, 혹은 MBA과정이 오늘날의 사업과 전문직 분야의 성공과 발전을 위한 중요한 요인이라고 생각합니까? 답을 말해 보세요.






3. How do you respond to the statement that studying and applying the Bible is much more valuable  and useful  than a prestigious MBA?
성경을 공부하고 적용하는 것이 권위 있는 MBA보다 훨씬 더 가치 있고  그리고 쓸모 있다  는 말에 대하여 어떻게 생각합니까?





4. Did you know the Bible has much to say about finances? If you did, can you cite some examples? If you did not, does this make you more curious to read the Bible and discover what it says on that topic? Why or why not?
성경이 재정에 대하여 많은 말씀을 하고 있다는 것을 알고 있었습니까? 알고 있었다면 몇 가지 예를 인용할 수 있습니까? 알고 있지 않았다면, 이것이 성경을 읽고 그 주제에 대하여 무슨 말씀을 하시는지 알고자 하는 호기심이 더 생기게 합니까? 그러하거나 그렇지 않은 이유는?






NOTE: If you have a Bible and would like to review some other passages that relate to this topic, consider the following verses(관련성구):

Joshua(수) 1:8-9; Psalm(시) 119:9-11, Ephesians(엡) 2:10, 4:14-16; Colossians(골) 3:16-17,23-24