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기발한 아이디어에서 깨달음을 얻기

by KBEP 2012. 3. 5.

FINDING ILLUMINATION FROM BRIGHT IDEAS

기발한 아이디어에서 깨달음을 얻기

  

By Rick Boxx

 

Years ago, suggestions boxes were a common tool at many businesses for soliciting comments, complaints and ideas from both customers and employees. Today, however, communications technology is making the traditional suggestion box obsolete. It is being replaced by online idea-submission systems, according to the prominent business publication, The Wall Street Journal.

몇 해 전, 건의함은 여러 사업체들이 고객과 직원들의 의견, 불평 그리고 아이디어를 수용하는 일반적 도구였다. 하지만, 오늘날에는 커뮤니케이션 기술이 재래식 건의함을 고리타분하게 만들고 있다. 저명한 비즈니스 잡지, 월 스트리트 저널에 따르면, 그것은 온라인 의견제출 시스템으로 대체되고 있다.

 

These new systems not only receive ideas, but also allow employees the opportunity to comment and vote on other suggestions. It gives them an opportunity to feel like their employers care about them and are willing to listen to what they have to say. Many times they offer a fresh perspective, presenting bright ideas that might not have been considered at the upper levels of management.

이 새로운 시스템은 아이디어를 받아들일 뿐만 아니라, 직원들에게 다른 사람들이 제안한 것들에 대하여 의견을 말하고 찬반에 대한 표결을 할 기회를 허용한다. 그것은 고용주들이 그들을 보살펴주고 그들이 하는 말에 기꺼이 경청하려고 한다는 느낌을 갖게 하는 기회를 준다. 또한 경영자 고위층이 생각해본 적이 없는 기발한 아이디어를 제시하면서 참신한 견해를 많이 내놓는다.

 

For example, PricewaterhouseCoopers, a global professional services firm headquartered in London, England, launched an idea-management website that generated 3,300 new ideas. Although less than 200 of the ideas have been implemented to date, those that were put into use saved the company hundreds of thousands of dollars.

예를 들면, 영국에 본부를 둔 세계적인 전문 서비스 회사, 프라이스워터하우수쿠퍼스는 3,300 개의 새로운 아이디어를 생성한 아이디어관리 웹사이트를 개설하였다. 지금까지 200개 정도의 아이디어가 시행되었지만, 사용이 된 아이디어들은 회사로 하여금 수십만 달러를 절약하도록 하여 주었다.

 

The fact is that employees often know the company products and processes better than consultants that come in from the outside, yet many organizations have never considered asking their staff for ideas. Years ago, “quality circles” and other strategies enabled businesses to enlist ideas and insights from employees who were working “in the trenches,” dealing directly with machinery, systems and established practices that were being evaluated. Who better to offer helpful ideas than the people who must do the actual work on a day-to-day basis?

사실상 직원들은 회사의 제품과 절차를 외부에서 들어온 자문역보다 더 잘 알고 있지만, 그러나 다수의 조직들이 직원들에게 아이디어를 요구할 생각을 하지 않고 있다. 몇 해전, “품질관리 서클과 기타 전략들은 사업체들로 하여금 최 일선에서 일하며, 평가의 대상인 기계, 시스템, 그리고 기존 관행들을 직접적으로 다루고 있는 직원들로부터 아이디어와 통찰을 요청하여 얻을 수 있도록 하였다. 도움이 되는 아이디어를 실제로 매일매일 일을 하여야 하는 사람들보다 누가 더 잘 내놓을 수 있겠는가?

 

In the Bible’s Old Testament we find numerous affirmations of the value and importance of seeking advice and wise counsel. Proverbs 12:15 teaches, "The way of a fool seems right to him, but a wise man listens to advice." If we are willing to receive and give full consideration to advice offered, even from individuals stationed much lower on the organizational chart, we demonstrate wisdom.

구약성서에서 우리는 충고와 현명한 자문을 구하는 일의 가치와 중요성을 확인하는 수많은 말들을 발견한다. 잠언 12:15에서는, “미련한 자는 자기 행위를 바른 줄로 여기나 지혜로운 자는 권고를 듣느니라라고 한다. 우리가 기꺼이 조직의 아주 낮은 위치에 있는 사람들이 제시한 충고까지도 받아들여 충분히 고려한다면, 우리는 지혜를 발휘하는 것이다.

 

Another verse states the case even more strongly: “For lack of guidance a nation falls, but many advisers make victory sure” (Proverbs 11:14). This principle is just as relevant for a company as it is for a nation. And as if to make certain we did not miss this recommendation, Proverbs 15:22 states it a bit differently: “Plans fail for lack of counsel, but with many advisers they succeed.”

다른 한 구절은 그 경우에 대하여 더욱 강하게 말씀하여 주신다: “지략이 없으면 백성이 망하여도 지략이 많으면 평안을 누리느니라” (잠언 11:14). 이 원칙은 국가에 관련되는 것과 똑 같이 한 회사에도 관련이 된다. 그리고 우리가 반드시 이 권고를 놓치지 않게 하려는 것처럼, 잠언 15:22는 그것을 약간 다르게 말씀해 주신다: “의논이 없으면 경영이 무너지고 지략이 많으면 경영이 성립하느니라.

 

In many organizations, the advice of a consultant from outside is valued more highly than the ideas of those on the company payroll. I don’t want to minimize the potential contributions of consultants, since being “outsiders” gives them the ability to consider situations from impartial, objective perspective.

다수의 조직 내에서, 외부에서 온 자문역의 충고는 회사에서 급여를 받는 사람들의 생각들보다 더 소중하게 여겨진다. 나는 자문역들의 잠재적 기여를 폄하하고 싶지 않은데, “외부자라는 입장이 그들로 하여금 상황을 치우침 없이 객관적인 견해를 갖고 생각할 수 있는 능력을 주기 때문이다.

 

At the same time, I would strongly recommend that you avoid overlooking the collective wisdom of your staff. If you make it easy and open for all to present their “bright ideas,” you might find they have ideas that could save you a lot of money – and quite possibly, initiate some very important changes for improvement, enhanced productivity and increased profitability.

동시에, 나는 당신이 직원들의 집합된 지혜를 간과하지 않도록 강력하게 권한다만약 모든 사람들이 자신의 기발한 아이디어를 제시하는 일을 쉽고 거침없이 하게 해준다면, 그들이 많은 돈을 절약할 수 있는 아이디어를 갖고 있고 그리고 개선, 생산성 제고 그리고 수익성 증가를 위하여 어떤 매우 중요한 변화를 주도할 가능성이 아주 많다는 것을 알게 될 것이다.

 

Copyright 2012, Integrity Resource Center, Inc. Adapted with permission from "Integrity Moments with Rick Boxx," a commentary on issues of integrity in the workplace from a Christian perspective. To learn more about Integrity Resource Center or to sign up for Rick’s daily Integrity Moments, visit www.integrityresource.org. His book, How to Prosper in Business Without Sacrificing Integrity, gives a biblical approach for doing business with integrity.

 

CBMC INTERNATIONAL:  Jim Firnstahl, President

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Reflection/Discussion Questions

 

 

 

1.              Do you remember the traditional “suggestion box”? If so, did you ever take the opportunity to submit some of your ideas?

재래식 건의함을 기억합니까? 그렇다면, 그러한 기회를 통하여 당신의 아이디어 몇 가지를 제출한 적이 있습니까?

 

 

 

 

 

2.              How often have you utilized online idea-submission systems, whether to offer comments within your own business or to respond as a customer to other companies? Do you think this is a useful practice? Explain your answer.

당신 자신의 사업체 내에서 의견을 제시하든 혹은 고객으로서 다른 회사에 답변을 하든, 온라인 의견제출 시스템을 얼마나 자주 활용하고 있습니까? 이것이 쓸모 있는 관행이라고 생각합니까? 답을 말해 보세요.

 

 

 

 

 

 

3.              In your view, how receptive is your organization to receiving comments and suggestions from employees? Can you think of any “bright ideas” from them that led to significant, positive changes?

당신의 견해로는, 당신이 속해 있는 조직이 직원들로부터 의견과 제안을 받아들이는데 얼마나 수용적입니까? 그들의 몇몇 기발한 아이디어가 중대한, 긍정적이 변화로 이어진 일이 생각납니까?

 

 

 

 

 

 

4.          Why do you think that sometimes it is difficult to solicit advice, especially from within the organization? Do you agree with the implication from the passages in Proverbs that the person who refuses to be open to advice (or wise counsel) is a fool? Why or why not?

때때로 충고를 구하여 얻는 것이, 특히 조직 안에서 왜 어렵다고 생각합니까? 충고 (혹은 현명한 자문)을 거부하는 사람은 바보라고 한 잠언 구절의 뜻에 동의합니까? 동의하거나 하지 않는 이유는?

 

 

 

 

 

 

NOTE: If you have a Bible and would like to read more about this subject, consider the following passages(관련성구):

 

Proverbs() 13:1, 19:20,27, 20:18, 24:5-6, 27:17; Ecclesiastes ()4:9-12; Matthew() 13:57