본문 바로가기
CBMC. 만나

명확한 비전을 알려주기

by KBEP 2011. 8. 8.

COMMUNICATING A CLEAR VISION

명확한 비전을 알려주기

 

By Rick Boxx

 

Not long ago Steve, a friend of mine, was asked, "If you started your business over again, what would you do differently?" Steve answered quickly and decisively: "I would immediately clarify the vision, mission, and values of the business and constantly communicate it to staff."

얼마 전에 나의 친구 스티브는, “당신이 사업을 다시 시작한다면 무엇을 다르게 하고자 합니까?”라는 질문을 받았다. 스티브는 재빨리 그리고 단호하게 대답하였다: “ 나는 즉시 사업의 비전, 사명, 그리고 가치를 명확히 하고 꾸준히 그것을 직원들에게 알려주겠습니다.”

 

Over time, Steve had discovered that once his team gained a clear understanding of who they were, and were all aligned regarding where they were headed, the business became much more efficient and effective. In essence, they had answers to three key questions: “Where are we headed?” “How are we going to get there?” “How will we know when we have arrived?”

시간이 지나면서 스티브가 발견한 것은, 그의 팀이 자신들은 누구인지 분명히 알고, 그들 모두 가고 있는 방향에 대하여 생각이 일치되어 있으면 사업은 훨씬 효율적이고 효과적으로 것이라는 것이다. 요컨대, 그들은 가지 핵심적인 질문에 대한 해답을 갖고 있었다: “우리가 가고 있는 방향은 어디인가?” “우리는 어떻게 거기에 도달하려는가?” “거기에 도달한 것을 우리는 어떻게 알게 될까?”

 

Max DePree, former CEO of an office furniture company and author of several books, observed that clear communication within an organization is essential to its optimum operation. He said, “Relationships within corporations improve when information is shared accurately and freely.”

맥스 드프리는 사무용 가구회사의 최고경영자이며 여러 책을 저자인데, 조직 내에서의 명확한 의사소통은 최선의 운영에 필수적이라는 것을 알게 되었다. 그는 회사 내의 관계는 정보가 정확하고 자유롭게 공유될 개선된다라고 말하였다.

 

This principle is true for any endeavor in life – whether planning family activities, going to war, or carrying out charitable initiatives. But in the business and professional world, where unique individuals offering a variety of abilities, interests and experience are blended together, the need for clarity of vision, mission and values cannot be overestimated.

이러한 원칙은 가운데 어떠한 노력 가족 활동에 대한 계획을 하든, 전쟁에 나가든, 혹은 자선사업을 수행하든 에도 들어맞는다. 그러나 사업과 전문직 분야는 다양한 능력, 흥미 그리고 경험을 제공하는 독특한 사람들이 함께 섞여 있는 곳으로써, 비전, 사명 그리고 가치를 명확히 해야 필요성은 아무리 과대평가하여도 지나치지 않는다.

 

To ensure success, there should be no confusion about plans, goals, expectations, responsibilities or roles. And this communication should not sporadic; it needs to be continuous and complete.

확실하게 성공하려면, 계획, 목표, 예상, 책임 또는 역할에 대하여 혼동이 있어서는 된다. 그리고 이에 대한 의사소통을 이따금씩 해서는 안되고; 그것은 계속적으로 완전하게 하여야 한다.

 

This is why some organizations physically display statements of mission and vision throughout their offices and facilities. Writing these documents serves little value if they are filed in drawers and forgotten. And if these statements are periodically reviewed during staff meetings, it keeps them in the forefront of everyone’s mind.

때문에 어떤 조직들은 사명과 비전 선언문을 그들의 사무실과 시설물에 있도록 걸어놓는다. 문서를 작성하여 설합에 넣어두고 잊어버린다면 아무런 가치를 발휘하지 못한다. 그리고 만약 이러한 선언문이 직원회의 중에 정기적으로 검토가 된다면, 그것은 모든 사람들의 마음 중심에 간직될 것이다.

 

In the Bible, the best manual for the marketplace ever compiled, we see many instances where the need for clear expression of vision and mission are underscored. For example, God instructed the prophet Habakkuk, "Record the vision and inscribe it on tablets, that the one who reads it may run. For the vision is yet for the appointed time; it hastens toward the goal and it will not fail" (Habakkuk 2:2-3).

시장을 위하여 만들어진 최고의 매뉴얼, 성경 속에서 우리는 비전과 사명을 분명하게 표현해야 필요성이 강조되고 있는 많은 사례들을 본다. 예를 들면 하나님은 하박국 선지자에게 명령하시기를 너는 묵시를 기록하여 판에 명백히 새기되 달려 가면서도 읽을 있게 하라 묵시는 정한 때가 있나니 종말이 속히 이르겠고 결코 거짓되지 아니하리라” (하박국 2:2-3).

 

At the close of his earthly ministry, Jesus Christ made a clear statement of both mission and vision to his “staff” – his faithful followers: “Therefore go and make disciples of all nations…teaching them to observe everything I have commanded you” (Matthew 28:19-20). In this concise directive, Jesus affirmed to his followers who they were, where they were to go, and what they were to do.

지상에서 그의 사역을 마치면서, 예수 그리스도는 그분의 참모” – 그분을 충성스럽게 따르는 자들 에게 명확한 사명과 비전의 선언문을 선포하였다: “그러므로 너희는 가서 모든 족속으로 제자를 삼아 내가 너희에게 분부한 모든 것을 가르쳐 지키게 하라” (마태복음 28:19-20).  간결한 지시를 하면서 예수님은 그분을 따르는 자들에게 그들이 누구이며, 그들이 어디로 가야하며, 그리고 그들이 무엇을 해야 하는지를 확실히 하였다.

 

Bringing that concept back to the workplace setting, it is difficult for any staff team to be productive if they don't know where they're headed. So remember to cast vision – regularly and consistently.

그러한 개념을 직장에 끌어와 적용하면, 어떠한 직원들의 팀도 그들이 가는 방향을 모르면 생산적으로 되기가 어렵다. 그러므로 비전을 정기적으로 그리고 꾸준히 선포하는 것을 잊지 말라.

 

Copyright 2011, Integrity Resource Center, Inc. Adapted with permission from "Integrity Moments with Rick Boxx," a commentary on issues of integrity in the workplace from a Christian perspective. To learn more about Integrity Resource Center or to sign up for Rick’s daily Integrity Moments, visit www.integrityresource.org. His book, How to Prosper in Business Without Sacrificing Integrity, gives a biblical approach for doing business with integrity.

 

 

 

 

 

CBMC INTERNATIONAL:  Robert Milligan, President

1065 N. 115th Street, Suite 210Omaha, Nebraska 68154U.S.A.

TEL.: (402) 431-0002 ▪ FAX: (402) 431-1749 ▪ E-MAIL: info@cbmcint.org

  Please direct any requests or change of address to: www.cbmcint.org

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reflection/Discussion Questions

 

 

 

1.              Do you, or your company, have a clearly articulated vision? If so, what is it?

당신, 혹은 당신의 회사는, 분명하게 표현이 비전이 있습니까? 있다면, 그것은 무엇입니까?

 

 

 

 

 

2.              If someone were to ask you about your specific role and what the intended mission and direction of your company are, how would you respond? 

어떤 사람이 당신에게 당신의 특정한 역할에 대하여 그리고 당신 회사가 의도하는 사명과 방향에 대하여 묻는다면 어떻게 대답하겠습니까?

 

 

 

 

 

 

3.              Have you ever been associated with an organization where the vision and mission were not clearly communicated? What effect did that have on the employees and their overall productivity?

비전과 사명이 분명하게 알려지지 않은 조직과 관련이 있었던 적이 있습니까? 그것이 직원과 그들의 전반적인 생산성에 어떤 영향을 주었습니까?

 

 

 

 

 

 

4.          What do you think about having a company’s vision and mission statements not only presented in written form, but also prominently displayed? Can you think of any possible downside in doing that? Explain your answer.

회사의 비전과 사명 선언문을 문서 형태로 제시할 뿐만 아니라 눈에 띄게 걸어놓는 것에 대하여 어떻게 생각합니까? 그렇게 함으로써 생길 가능성이 있는 어떤 불리한 면이 생각납니까? 답을 말해 보세요.

 

 

 

 

 

 

NOTE: If you have a Bible and would like to read more about this subject, consider the following passages(관련성구):

 

Joshua() 1:6-9; Nehemiah() 2:17-18; Proverbs() 16:21-23, 29:18; Acts() 1:8