Майка

youtube.com/@maikabg

CBMC. 만나

적극적인 경청에 따르는 보상

KBEP 2009. 3. 9. 17:39

THE REWARDS OF ACTIVE LISTENING
적극적인 경청에 따르는 보상
By: Rick Boxx

A professional business coach told me about new training that she was about to receive in some critical elements of communication. She had discovered many of the problems she encountered in coaching business leaders were due to a lack of good communication skills, including listening.
비즈니스 전문 코치 한 분이 중요한 의사소통의 요인들과 관련하여 그녀가 받으려고 하였던 새로운 훈련에 대하여 나에게 말해주었다. 그녀는 비즈니스 리더들을 지도할 때 부딪치는 많은 문제들이 귀 기우려 듣는 것을 포함하여 양호한 의사소통 기술의 부족함에 기인한다는 것을 발견하였다.
 
My conversation with her reminded me of the numerous times that I have dealt with energetic, fast-paced sales people or entrepreneurs who make assumptions about what you are going to say, and begin talking before you have had an opportunity to fully express your thoughts. Too often, I have observed, this failure to listen properly and fully leads them to quick decisions based on faulty or incomplete information.
그녀와의 대화를 통하여 나는 정열적이고 발걸음이 빠른 영업직원들이나 기업인들을 상대하던 수많은 경우들을 머리에 떠올리게 되었는데, 그들은 상대가 말하려고 하는 내용을 지레짐작하여 상대방이 생각을 충분하게 표현할 기회를 갖기도 전에 말을 하기 시작한다. 내가 본 바로는 너무나 빈번하게, 이처럼 적절히 그리고 충분히 듣지 않게 되면 틀렸거나 불완전한 정보를 토대로 성급한 결정을 하게 된다.

A major part of good communication in business requires us to have and implement strong listening skills. An individual may have excellent hearing and yet be a poor listener. Hearing is one of the five physical senses, often an involuntary, subconscious response to sound waves striking the ear drum. For instance, if something heavy crashes outside your office, you hear it – even if you were not listening.
사업상 양호한 의사소통의 핵심은 우리가 강력한 청취기술을 보유하고 발휘해야 하는 것이다. 어떤 사람은 훌륭한 청각을 가졌으나 나쁜 경청자일 수도 있다. 청각은 육체의 5감 중에 하나로서 고막을 울리는 음파에 대하여 반사적, 무의식적으로 반응하는 것이다. 예를 들면 사무실 밖에서 무언가 무거운 것이 깨지면 – 귀 기우려 듣지 않아도 – 그 소리가 들린다.

Listening, however, involves a conscious, intentional act of not only hearing what someone is saying, but also striving to discern the meaning and intent of what is being said.
하지만 경청하는 것은 누군가 말하는 것을 듣는 의식적, 의도적 행위일 뿐만 아니라 말하는 의미와 의도를 분간하려고 노력하는 것을 의미한다.

How can you know if you are a good listener?
• If someone comes to you with a problem, do you give them the opportunity to present all of the necessary information, or do you cut them off abruptly, presuming that you understand their concerns?
• If someone offers some criticism, do you react defensively, or do you try to determine whether there is some truth in what they are saying?
• During a discussion, do you focus on the ones you are talking with, or does your mind drift to other, unrelated topics?
• Do you actively attempt to understand what someone is saying to you, including their feelings, or do you quickly begin to think about what you will say in response?
우리가 좋은 경청자인지 어떻게 알 수 있을까요?
.    누군가 어떤 문제를 갖고 다가오면 그들에게 모든 필요한 정보를 제시할 기회를 줍니까? 아니면 그들의 관심사를 다 알고 있는 것처럼 그들의 말을 불쑥 가로막습니까?
.   누군가 어떤 비평을 하면 방어적으로 대응합니까? 아니면 그들이 말하고 있는 내용 중에 어떤 진실이 있는지 판단하려고 합니까?
.   토론 중에 말하고 있는 상대에게 집중합니까? 아니면 마음이 다른, 관계 없는 주제로 떠돕니까?
.  누군가 말하고 있는 것을 그들의 느낌까지 적극적으로 이해하려고 합니까? 아니면 재빨리 대답할 내용에 대하여 생각하기 시작합니까?

The Old Testament of the Bible offers many valuable principles about communication, including listening. For instance, Proverbs 18:13 teaches, "If one gives an answer before he hears, it is his folly and shame." In the same chapter, it also states, “A fool finds no pleasure in understanding but delights in airing his own opinions” (Proverbs 18:2). In other words, foolish people have so much to say, they see no reason to stop long enough to listen to other people.
구약성서는 귀 기우려 듣는 것을 포함하여 의사소통에 대한 많은 소중한 원칙들을 제시한다. 예를 들면, 잠언 18:13은, “듣기도 전에 대답하는 사람은 미련함 그 자체고 망신만 당한다” 라고 가르친다. 같은 장에서 또한 “어리석은 사람은 깨닫는 것을 좋아하지 않고 자기 의견을 내세우기만 한다”(잠언 18:2)라고 말씀하신다. 다른 말로 하면 어리석은 사람들은 할 말이 너무 많아서 다른 사람들에게 귀 기우려 들으려고 오래 멈추어야 할 이유를 알지 못한다.

Once again the Bible provides us, as business leaders, with great insight – on how to be successful, and also how to be of greatest value to the people that we both lead and serve.
또 다시 성경은 우리에게 사업 지도자로서 위대한 통찰력 – 성공하는 방법, 그리고 또한 우리가 이끌어가고 섬기는 사람들에게 가장 소중한 존재가 되는 방법에 관한 – 을 제공한다. 

If you desire to truly understand your customers, try listening. It sounds simple, but active listening takes practice and some humility. Give it a try the next time you are meeting with a customer. You might be surprised by the outcome.
고객을 진실로 이해하기 원하면, 귀 기우려 들으려고 하라.  간단한 말로 들리지만 적극적인 경청 연습과 어느 정도의 겸손이 필요하다. 다음에 고객을 만날 때 시도하여 보라. 그 결과에 놀랄 것이다.

(Copyright 2009, Integrity Resource Center, Inc.) Adapted with permission from "Integrity Moments with Rick Boxx," a commentary on issues of integrity in the workplace from a Christian perspective. For more information about receiving Integrity Moments in their e-mail box, write to: rboxx@IntegrityMoments.com and type "subscribe" in the subject line or visit his website, www.IntegrityResource.org.


CBMC INTERNATIONAL:  Robert Milligan, President
1065 N. 115th Street, Suite 210 ▪ Omaha, Nebraska 68154 ▪ U.S.A.
TEL.: (402) 431-0002 ▪ FAX: (402) 431-1749 ▪ E-MAIL: info@cbmcint.org
  Please direct any requests or change of address to: www.cbmcint.org

Reflection/Discussion Questions


1. Can you recall a time in the workplace when you felt that someone failed to truly listen to you, even though what you were trying to express was very important? Describe how you felt during that situation.
직장에서 당신이 말하려고 하는 것이 중요함에도 불구하고 누군가 당신에게 진심으로 귀 기우려 듣지 않고 있다고 느낀 때가 기억이 납니까? 그러한 상황에서 당신이 어떤 느낌이었는지 말해 보세요.

 

 

2. How would you evaluate yourself as a listener: What do you think are your strengths in listening to others – and your weaknesses?
당신은 자신을 경청자로서 어떻게 평가합니까: 다른 사람들에게 귀 기우려 듣는 당신의 능력 – 그리고 당신의 부족한 점 – 은 무엇이라고 생각합니까?

 

 

3. Have you ever received formal training in how to listen? Is this an aspect of communication that you even considered should be the focus of specific training?
경청하는 방법에 대하여 정식 훈련을 받아본 적이 있습니까? 이것이 그 특정훈련의 초점이 되어야 한다고 생각하는 의사소통의 일면입니까?

 

 

4. What do you think would happen if you learned how to become a better listener, not only in the workplace but also in your home?
직장에서뿐 아니라 가정에서도 더 나은 경청자가 되는 방법을 배우면 무슨 일이 일어난다고 생각합니까?

 

 

 

NOTE: If you have a Bible and would like to consider other passages that relate to this topic, look up the following verses(관련성구):

Proverbs(잠언) 12:15, 16:23, 17:4. 17:28, 19:20, 20:12, 25:11-12; James(약) 1:19

'CBMC. 만나' 카테고리의 다른 글

위아래가 뒤바뀐 리더십의 모델  (0) 2009.03.16
파리에서..  (0) 2009.03.14
유럽한인CBMC 주간뉴스 (3/9)   (0) 2009.03.09
신기하고 진기한 기다림의 기술  (0) 2009.03.04
유럽한인CBMC 주간뉴스 (3/2)   (0) 2009.03.02